letfreedomring

Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Gustav Arvidsson - 29 januari 2015 17:34

Ibland är jag cynisk. Jag är inte alltid jättelätt att ha och göra med under dessa tillfällen. Det händer att jag delar med mig utav mina cyniska tankar och då är jag ännu svårare att ha och göra med. Det här kommer vara kontroversiellt och låta väldigt konstigt men jag säger det ändå. Människan är dum och vi förtjänar våra missöden.


Det kan låta rått, taskigt och emot allt jag står för men någon gång måste vi vakna upp ur koman och inse det. Vi förstör, lurar och bedrar. Vad som är ännu värre är att vi tror på det själva och låter oss föras bakom ljuset gång på gång.


Nu har det gjorts en ny studie som har förkunnat det redan uppenbara, något alla redan visste. ”The trickle down economy failed us”. Ja som om vi inte redan vi visste. Får jag fråga helt ärligt hur tänkte dem föregående generationer som kom på och röstade för den här skiten?


Man brukar säga att man ska bygga en pyramid med vinglas. Alltså att man ställer fyra glas i botten, tre glas på dem understa fyra, två glas på de tre glasen och ett glas på toppen. Sedan häller man i vatten i det översta glaset och när det svämmar över så fylls dem andra glasen under.


Ovanstående stycke förklarar ”trickle-down economy” i teorin. Fungerar det så i praktiken? Absolut inte, anledningen till att det svämmar över och fyller glasen under är begränsningen. Glaset har en begränsning, glaset kan enbart bära en viss mängd vätska innan det svämmar över. I verkligheten finns det ingen begränsning...

Presentation

Välkommen in i mitt sinne. Här diskuterar vi politik ur den lägsta samhällsklassens perspektiv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards