letfreedomring

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Vem var det, vem var det som fucking röstade?

Av Gustav Arvidsson - 26 maj 2014 09:02

Jag vaknar upp med en pulserande huvudvärk och en lätt känsla av ångest. Jag kippar efter andan, vad var det egentligen som hände igår? Jag försöker minnas, jag har den oroliga känslan i magen att något har hänt men kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det är.

Något måste göras åt huvudvärken som bara tycks bli starkare. Solen lyser genom persiennerna med tillräcklig styrka att den morgontrötta Gustav måste kisa. Jag tar upp min mobil för att kolla Facebook och ser att jag har 20 nya noteringar. Shit något måste verkligen ha hänt, det är då det slår mig som ett knock out slag utav Mike Tyson, det var EU-val igår.

Bilderna fladdrar förbi från gårdagens val som om det var min sista levande sekund. En skarpare bild av Europa att komma uppenbarar sig, förintelseläger, utrotning och död. Jag försöker blunda men det är redan försent, stöveltrampen ekar redan i mitt huvud. Jag försöker hålla för öronen, men det blir bara värre, jag hör ljudet av blod cirkulera i öronen samtidigt som trumman slår och ljudet av tusentals män som marscherar i takt.


Igår var en mörk dag, en mycket mörk dag för ett brunt Europa. Ett citat från Edmund Burke har etsat sig fast i huvudet "those who don't know history are doomed to repeat it". Jag sitter tyst och undrar för mig själv om Europa verkligen känner till sitt förflutna.

Igår blev tyska nazister inröstade i EU-parlamentet, det är 2014 och inte 1932 tänker jag för mig själv. Tankarna slår hastigt om, "shit det är skola idag" jag slänger en snabb blick på klockan, 20 över 8 jag börjar om 10 minuter.

Jag skyndar mig till skolan, jag känner mig iakttagen hela vägen och misstänkliggör varenda människa jag möter. Paranoida kalla kårar kryper upp längs ryggraden, vem som helst kan vara det rasistiska aset som röstade för ett kallt Europa. Människan som ler på andra sidan gatan kan vara samma människa som röstade för min död.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustav Arvidsson - 24 oktober 2015 11:44

Jag tycker att det är väldigt viktigt att göra skillnad på förtryckarens nationalism och den förtrycktas nationalism.   Ett exempel på förtryckarens nationalism är den vita nationalismen. Det är en rakt igenom dum idé, vad är det man vill uppnå? ...

Av Gustav Arvidsson - 29 januari 2015 17:34

Ibland är jag cynisk. Jag är inte alltid jättelätt att ha och göra med under dessa tillfällen. Det händer att jag delar med mig utav mina cyniska tankar och då är jag ännu svårare att ha och göra med. Det här kommer vara kontroversiellt och låta väld...

Av Gustav Arvidsson - 24 december 2014 02:50

Nu har du på julaftonsmorgonen hittat dig in på min blogg utav någon outgrundlig anledning. Jag vill bara förklara min syn på julen. Den radikala synen av medmänsklighet och empati. Julen är högtiden för att fira Jesus födelse. En man som inte levde ...

Av Gustav Arvidsson - 31 mars 2014 22:28

Käre Jimmie, åter igen så sitter jag i mitt nedsläckta rum och funderar över svensk kultur, vad är svensk kultur Jimmie? Du som är så mån av att bevara den svenska kulturen kan väl svara mig varför är just islameringen ett sådant hot? Du är ju en v...

Av Gustav Arvidsson - 8 januari 2014 17:38

Som många redan vet heter jag Gustav, vad många däremot inte vet är att jag gillar att spela dator och tv-spel. Idag tänkte jag skriva om ett väldebatterat ämne, nämligen sexismen i spelbranschen.   Det är givetvis ett stort problem, men det är i...

Presentation

Välkommen in i mitt sinne. Här diskuterar vi politik ur den lägsta samhällsklassens perspektiv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards