letfreedomring

Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

Käre Thoralf, min bästa landsman du har fel

Av Gustav Arvidsson - 1 januari 2014 22:03

Käre Thoralf jag skriver denna artikel angående ditt förkastliga uttalande där du noga påpekar vad du tycker om mig som ungdom. Jag tar väldigt illa vid mig, men vad som gör mest ont är inte ditt hat gentemot våran framtid. Faktan ligger på bordet men ändå så kommer du med påståenden om att era medlemmar inte kan göra något sådant.

 

Så i denna artikel vill jag förklara varför du har fel, det är inte odemokratiskt. Det finns inget mer demokratiskt än att ha rätten till att kritisera. Du har fritt fram att kritisera islam, men du kommer få en motreaktion, det min landsman är yttrandefrihet. Denna vackra rättighet både du, jag och Mohammed äger, denna rättighet kan ingen ta ifrån oss, för vi lever i en demokrati. Vi har rättigheter inte privilegier, och jag är stolt över att vara ifrån detta underbara land.

 

För somliga kan det föregående stycket kännas överflödigt men för mig är det viktigt. Det har blivit en vana att peka ut att jag inte förespråkar bomber, inte slåss och att jag inte är odemokratisk. Thoralf min vän jag önskar dig ett gott nytt år, och hoppas att du tänker igenom vad du säger bättre nästa år.

 

I artikeln jag läser påstår du att en Sverige Demokrat omöjligen skulle kunna smutskasta meningsmotståndare genom att attackera SD i en annan organisations namn. Just detta uttalande har jag fastnat vid, då jag vid flertal tillfällen läst saker som pekar emot just det motsatta som du påstår.

 

Låt oss börja denna lista med klassikern: David von Arnold Antoni och dem två svarta spökena.

 

Allting såg ju så bra ut när rubrikerna dök upp den 12 September,  “SD-politiker fick hakors ristat i pannan av vänsterextremister”. Den 18 september är det dock slut på det roliga då man kan läsa följande i Aftonbladet:På en tiogradig skala klassar rättsläkaren sannolikheten för att skadan är en fejk som nio.

– Det är för djävligt, inte bara för att det kostar resurser, utan det han har gjort kan inte vara annat än röstfiske, säger en väl initierad polis till Sydsvenskan

 

Näst på tur har vi Lars Isovaara och den kvarglömda väskan.

När Lars Isovaara skulle förklara sig angående den påstådda rasistattacken emot en vakt när han nekades inträde till riksdagshuset. Sade han att han var upprörd angående att han fick hjälp upp av två in

vandrare för att sedan få sin väska "stulen" av dessa två invandrare.

 

Tyvärr för Lars del så kunde Expressen avslöja redan dagen efter att hans väska hade hittats på en restaurang han besökt tidigare under kvällen. Det såg ju så bra ut för SD och Lars men dessa snokande journalisterna förstörde det igen, attans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustav Arvidsson - 24 oktober 2015 11:44

Jag tycker att det är väldigt viktigt att göra skillnad på förtryckarens nationalism och den förtrycktas nationalism.   Ett exempel på förtryckarens nationalism är den vita nationalismen. Det är en rakt igenom dum idé, vad är det man vill uppnå? ...

Av Gustav Arvidsson - 29 januari 2015 17:34

Ibland är jag cynisk. Jag är inte alltid jättelätt att ha och göra med under dessa tillfällen. Det händer att jag delar med mig utav mina cyniska tankar och då är jag ännu svårare att ha och göra med. Det här kommer vara kontroversiellt och låta väld...

Av Gustav Arvidsson - 24 december 2014 02:50

Nu har du på julaftonsmorgonen hittat dig in på min blogg utav någon outgrundlig anledning. Jag vill bara förklara min syn på julen. Den radikala synen av medmänsklighet och empati. Julen är högtiden för att fira Jesus födelse. En man som inte levde ...

Av Gustav Arvidsson - 26 maj 2014 09:02

Jag vaknar upp med en pulserande huvudvärk och en lätt känsla av ångest. Jag kippar efter andan, vad var det egentligen som hände igår? Jag försöker minnas, jag har den oroliga känslan i magen att något har hänt men kan inte riktigt sätta fingret på ...

Av Gustav Arvidsson - 31 mars 2014 22:28

Käre Jimmie, åter igen så sitter jag i mitt nedsläckta rum och funderar över svensk kultur, vad är svensk kultur Jimmie? Du som är så mån av att bevara den svenska kulturen kan väl svara mig varför är just islameringen ett sådant hot? Du är ju en v...

Presentation

Välkommen in i mitt sinne. Här diskuterar vi politik ur den lägsta samhällsklassens perspektiv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards