letfreedomring

Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

SMR i riksdagen om 20 år?

Av Gustav Arvidsson - 1 januari 2014 21:54

Detta var något jag skrev i samband med attacken emot en fredlig demonstration i Kärrtorp.


Jag skulle först vilja berätta vem jag är och bakgrunden till att jag skriver denna text. Mitt namn är Gustav, jag är född och uppvuxen i en segregerad stad belägen 10 mil väster om Stockholm. Just nu går jag sista året i grundskolan, jag älskar min klass, nästan alla har olika bakgrunder men man tänker inte på det för vi är som en familj och hjälps åt. Trots detta ser jag rasism i alla dess former dagligen och jag är beredd att viga mitt liv åt antirasism och antinazism.

 

Jag tror inte att attacken som utfördes av svenska motståndsrörelsen emot en fredlig demonstration har gått någon förbi. Ända sedan 2010 har jag haft en galen teori att om 20 år kanske dessa nazister sitter i riksdagen invalda av folket.

 

Idag kan det se väldigt avlägset ut men man måste ha i åtanke att SD skulle sitta i riksdagen någon gång såg väldigt avlägset ut på 90-talet. Sverige Demokraterna har haft nazistiska influenser liksom Svenska Motståndsrörelsen har. Båda partierna har terroriserat icke-vita och till och från hela områden.

 

Nu återstår några frågor, skulle Svenska Motståndsrörelsen kunna nå riksdagen om dem byter namn på partiet och klädsel på sina "politiker"? Skulle folk kalla det odemokratiskt av media att bevaka detta parti om det når riksdagen?

Tänk dig 2030 när SMR får en vågmästaroll i riksdagen vad ska du då säga till dina barn?  Ska du berätta hur ett helt område dränktes i nazistisk propaganda? Eller ska du berätta om alla attacker dem har utfört? Eller kanske kommer du att säga "dem är demokratiskt invalda, det är bara att acceptera det"?

 


Så i slutändan vad har jag och förmodligen du som läser detta gemensamt med SMR? Jo vi alla älskar Sverige, problemet är hur dem ser Sverige från deras perspektiv jämfört med vårat perspektiv.

 

Jag älskar Sverige lika mycket som Jason, och moder Svea för dig är jag beredd att dö för. Jag är beredd att dö för ett land där vi lever i harmoni och visar kärlek till våran nästa oavsett dess religion, hudfärg, etnicitet eller sexuell läggning. Om dessa rädda nazister och rasister faktiskt skulle våga prata med sin granne av utländskt ursprung skulle han se våra enorma likheter.

 

Jag vill tacka alla eldsjälar som skyddade demonstrationen även om jag dock tar avstånd ifrån knivhuggningen. Normalt sett skulle jag redan ha fördömt AFA och RF deltagande, men denna gång skulle det ha slutat riktigt illa om dem inte var närvarande.

 

Innan jag beskylls för att vara extremist vill jag poängtera att jag tror på en fredlig väg och fördömer alla attacker emot meningsmotståndare oavsett tillhörighet. Jag är öppen för att ta en fika på stan med en meningsmotståndare och prata om hur jag ser det. Jag tror på moder Svea, jag tror på arbetaren men framförallt tror jag på demokratins ljusa krafter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustav Arvidsson - 24 oktober 2015 11:44

Jag tycker att det är väldigt viktigt att göra skillnad på förtryckarens nationalism och den förtrycktas nationalism.   Ett exempel på förtryckarens nationalism är den vita nationalismen. Det är en rakt igenom dum idé, vad är det man vill uppnå? ...

Av Gustav Arvidsson - 29 januari 2015 17:34

Ibland är jag cynisk. Jag är inte alltid jättelätt att ha och göra med under dessa tillfällen. Det händer att jag delar med mig utav mina cyniska tankar och då är jag ännu svårare att ha och göra med. Det här kommer vara kontroversiellt och låta väld...

Av Gustav Arvidsson - 24 december 2014 02:50

Nu har du på julaftonsmorgonen hittat dig in på min blogg utav någon outgrundlig anledning. Jag vill bara förklara min syn på julen. Den radikala synen av medmänsklighet och empati. Julen är högtiden för att fira Jesus födelse. En man som inte levde ...

Av Gustav Arvidsson - 26 maj 2014 09:02

Jag vaknar upp med en pulserande huvudvärk och en lätt känsla av ångest. Jag kippar efter andan, vad var det egentligen som hände igår? Jag försöker minnas, jag har den oroliga känslan i magen att något har hänt men kan inte riktigt sätta fingret på ...

Av Gustav Arvidsson - 31 mars 2014 22:28

Käre Jimmie, åter igen så sitter jag i mitt nedsläckta rum och funderar över svensk kultur, vad är svensk kultur Jimmie? Du som är så mån av att bevara den svenska kulturen kan väl svara mig varför är just islameringen ett sådant hot? Du är ju en v...

Presentation

Välkommen in i mitt sinne. Här diskuterar vi politik ur den lägsta samhällsklassens perspektiv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards